Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.02.2011 12:58 - ПАРАДОКСЪТ НА БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ
Автор: rustam Категория: Забавление   
Прочетен: 4585 Коментари: 26 Гласове:
21

Последна промяна: 13.02.2011 13:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
       Едно изследване в рамките на ЕС  миналата година отчете категоричния резултат, че едва ли не българските младежи  са най-неграмотните на Стария континент. След тази фамозна констатация стана популярно, де що има чиновник и журналист в БГ, да се упражнява в разсъждаване по темата.
       Даже Министърът на образованието се включи по нея и то няколко пъти. В различни медии и по  официални форуми  най-заклеймени от него  бяха професионалните гимназии за качеството на обучението си.
       Разбира се, нито за момент никой отговорен фактор не си зададе риторичен въпрос относно следния ПАРАДОКС :

      - Как, след като,  около 96% от зрелостниците дори в т.н. професионални гимназии успяват да си вземат матурите по Български език и литература, та как след подобен факт, можем да казваме, че видите ли, тези младежи са неграмотници? Нали най-сериозния тест, изпит, атестат и т.н., който държавата поставя  като изискване за зрелост  пред тях е имено тя - Матурата?
Значи така, хем си вземат матурите учениците, сиреч покриват нормите на грамотност, хем са неграмотни. Не е ли върхът на лицемерието от страна на образователната система да твърди това?
       - Като добавка към горното е и това - Образователни чиновници непрекъснато се тюхкат,че успехът на учениците  по български в професионалните гимназии бил нисък. Не стига, че същите тези умници са решили в тези училища да има 1 час български , ами и сега успехът бил нисък. Ама вие какво, при 1 час български на седмица да не искате да станат отличници, а?


Тагове:   матура,


Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rustam - Видях....
13.02.2011 13:07
И коментирах. Но това е потресаващо. Като неадекватност към света и като цинизъм.
цитирай
2. vmir - Не, че отричам парадоксите и значението им, но в случай не мисля, че са особено големи, още по-малко пък да са "върхът на лицемерието".
13.02.2011 13:46
Първия от тях - успеваемост на държавния изпит и недоволство на държавата в лицето на министъра от нивото на грамотността, намира логично обяснение в предположението, че министъра не смята за обективни оценките, които учителите поставят на учениците, било то в състава на комисии по матурите. Оценъчните критериите и отношението на учителите не са нещо, което министъра може да промени с магическа пръчка, за да си обясняваме разминаването единствено с лицемерие.

По второто за тюхкането - и аз не мога да понасям тюхкането като универсално отношение, на нека признаем, че в определена доза тюхкането би могло да бъде и двигателят на необходимата промяна, конкретно в случая би могло да означава настояване за повече часове. Следователно, проблема може да се окаже друг - непоследователността или противоречивостта (ако едни и същи настояват за намаляване на часовете и в същото време се тюхкат), а не лицемерието.

Казвам го не за да се намирам на приказка, а за да обърна внимание, че проблемите трябва да се посочват по-точно и да се насочва критиката където може да стигнем до решение, иначе само се дразним, и привикваме към безплодни разправии, което затвърждава и увековечава реакциите ни на неудачници.
цитирай
3. rustam - Вмир
13.02.2011 13:59
аз пък не разбирам твоя апостроф.
Там е работата, че оценките на учителите не се разминават със средния успех от матурите. Това е факт.
Освен това - Матурата е форма, чрез коята държавата проверява дали са изпълнени изискванията й за грамотност.
В огромния си брой учениците я вземат. Следователно - покриват нормите и са грамотни.
След всичко това, как можеш като министър да излезеш в медиите и да твърдиш обратното - че не са?
цитирай
4. анонимен - Мога да преподам някой урок.
13.02.2011 14:03
Сърцето ми е изпълнено с любов към ближния и искам да я споделя.
цитирай
5. rustam - samoletpepasnet
13.02.2011 14:07
Имаш си блог - преподавай там. Аз мога да намина ако се обадиш и да дам ценни коментари.

ПП Много ти е дълъг никът. да не е нещо "камуфлаж"?
цитирай
6. vmir - 4. rustam,
13.02.2011 15:00
rustam написа:

В огромния си брой учениците я вземат. Следователно - покриват нормите и са грамотни.
След всичко това, как можеш като министър да излезеш в медиите и да твърдиш обратното - че не са?


Може - ако различните оценки (на бизнеса и международните) противоречат на учителските. Щеше ли да бъдеш по-доволен, ако министъра адвокатстваше на училищната подготовка срещу всички недоволни от нея? Това би значело, че всичко е цветя и рози, но какъв е смисъла да го вярваме?
цитирай
7. анонимен - 6
13.02.2011 15:11
Маскировка и култура, знаеш как е.
цитирай
8. magicktarot - Аз мисля, че като цяло българите все още имат средно доста по-висока
13.02.2011 15:53
обща култура /т.е. това, което се визира като грамотност/ от масата западняци. Но определено може би започваме да се приближаваме към тях.

Говориш за професионални училища. И на запад ги има. Но там никой не държи обучаемите и завършващи ги да могат да пишат академични есета, да познават из основи правописа и граматиката на родния си език и да ползват 12 000 думи в ежедневния си речник, и пр. Важното е да са овладели занаят, който да ги храни. У нас лошото е, че зрелостниците в проф. училища не са овладели никакъв занаят - в това е проблемът според мен... Това с неграмотността е хвърляне на прах в очите. Грамотни са си ни младежите!
цитирай
9. elinora - Рустам,
13.02.2011 16:53
относно резултатите от статистиката за неграмотността при младежите си мисля, че малцинствените групи (най-вече ромската) допринасят най-много.
цитирай
10. rustam - Вмир
13.02.2011 19:17
мисля, че ти просто не си прочел статийката ми.
Не става въпрос за разминаване на оценките на учителите ( матурите не се правят от тях , а от Министерството) и на външните оценители.
В моя текст става въпрос за разминаване на оценките на един и същ човек.
Не може сутринта да му кажеш на зрелостника - ти издържа матурата, ето ти диплома, грамотен си. А същия ден вечерта същият този министър, който персонифицира Системата да излезе по някоя ТВ и да каже :
"Абе днешните ученици са наистина неграмотни!"
Никой обаче не го апострофира - като са неграмотни, защо издържаха ТВОИТЕ МАТУРИ, А???
цитирай
11. rustam - samoletpepasnet
13.02.2011 19:19
аха, знам разбира се.
цитирай
12. rustam - magicktarot
13.02.2011 19:21
Точно казано, така е.
В Германия има дори средни училища от типа на предишните наши ПУЦ.
Те са за абсолютните аутсайдери, но ги учат на занаят.
цитирай
13. rustam - elinora
13.02.2011 19:22
Така е Ели.
Права си. :)
цитирай
14. diso - Много обща информация поднасят в новините
13.02.2011 20:08
Съжалявам, че не съм открил първоизточника на информацията.
За мен е редно да се обясни подробно на какво се базират тези оценки и какви са конкретните показатели. Иначе си остава просто "чесане на езиците". На всички нива. И всеки си тълкува както му е угодно.
цитирай
15. rustam - Дисо
13.02.2011 20:24
тази "информация" беше преекспонирана. Жалкото е, че вместо да се приеме критично, ние в типичен наш стил я разнасяме като папагали.
цитирай
16. vmir - 11. rustam,
13.02.2011 20:42
rustam написа:
мисля, че ти просто не си прочел статийката ми.
Не става въпрос за разминаване на оценките на учителите ( матурите не се правят от тях , а от Министерството) и на външните оценители.
В моя текст става въпрос за разминаване на оценките на един и същ човек.
Не може сутринта да му кажеш на зрелостника - ти издържа матурата, ето ти диплома, грамотен си. А същия ден вечерта същият този министър, който персонифицира Системата да излезе по някоя ТВ и да каже :
"Абе днешните ученици са наистина неграмотни!"
Никой обаче не го апострофира - като са неграмотни, защо издържаха ТВОИТЕ МАТУРИ, А???


Напротив, прочетох я внимателно и я разбрах точно така, затова ти дадох обяснението си, без разбира се уговорката, че това е станало в един и същи ден и, че зрелостникът е бил целевия обект на едноличното отношение на министъра, защото в постинга не казваш подобно нещо.
цитирай
17. masterpiece08 - Рустам,
13.02.2011 21:06
ти нали си чел "Котешка люлка" на Вонегът? ;)))
Ако трябва, после ще пояснявам, но предполагам,че вече си се сетил какво имам предвид :)
Поздрави!
цитирай
18. injir - Часовете по английски в някои уч...
13.02.2011 21:17
Часовете по английски в някои училща са повече от часовете по български. Защо ли не отменят матурата по български и да въведат матура по английски?
цитирай
19. rustam - masterpiece08
13.02.2011 22:03
Ще се радвам, ако поясниш
Поздрави!
цитирай
20. rustam - injir
13.02.2011 22:03
В пъти повече, в пъти...
цитирай
21. tutankhamon661 - rustam
13.02.2011 22:56
Ето един смислен постинг от теб. Ако продължаваш в същия дух, ще спечелиш не само ти, а и всички останали.
цитирай
22. raders - И освен това по български ги зани...
13.02.2011 22:58
И освен това по български ги занимават с глупости. Пропускат важни неща, а дъвчат баналности. Да не говорим, че най-добрите образци на нашата и световната литература изобщо не се разглеждат.
цитирай
23. masterpiece08 - Рустам,
13.02.2011 23:02
децата ни са не само умни и грамотни, в много отношения са направо гениални, а препратката ми е към двамата герои от романа- брат и сестра близнаци, които се правят на идиоти пред външния свят, но всъщност са невероятно интелигентни :)
Аз лично не приемам някакви европейски чиновници да съдят за нивото на грамотност на нашите деца. Това е:)
цитирай
24. masterpiece08 - Друг е въпросът
13.02.2011 23:05
от какви хора се творят учебниците и учебните програми.
цитирай
25. mehmedbulgaristan - ДЕЦАТА НИ СА С НАЙ-ТЕЖКАТА ПРОГРАМА В ЕВРОПА
13.02.2011 23:20
Нашите деца са най-умни не само в Европа .От Европа освен да ни плюят друго не умеят.В нашите училища товарят децата още от 1 клас, във 2 вече учат таблицата за умножение,а в Холандия и Англия учат умножение във 6-7 клас.
цитирай
26. darcy - Едно време
13.02.2011 23:50
като стажантка, писах на едно цигане 3-ка по милост, защото си беше написало името без грешка на иначе празния лист за контролно. Оттогава ме мъчи съвестта дали постъпих правилно.
Не за цигането, а за това, че не станах учителка.
:-D
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rustam
Категория: Забавление
Прочетен: 3820748
Постинги: 642
Коментари: 65535
Гласове: 18707
Архив