Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.06.2018 20:50 - ВИДОВДЕН
Автор: rustam Категория: Забавление   
Прочетен: 8372 Коментари: 31 Гласове:
14

Последна промяна: 28.06.2018 21:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
   Днес наистина е Видовден и си заслужава да се кажат няколко думи за това, което се е случило на тази знаменателна дата през 1389 година и епичната битка, дала отражение върху историята на цяла Европа. В отношенията между българи и сърби в исторически план има много наслагвания и предразсъдъци, но неоспорим факт остава това, че споменът за битката при Косово е оставил огромен и безсмъртен отпечатък в нашето съзнание. Поговорката "Ще дойде Видовден" е  не само оцеляла, но и една от най-живите в националто ни подсъзнание.

Истина е, че сръбският княз Лазар е единственият, който открито се осмелява да даде активен отпор и да влезе в битка с османските турци. Дори успява да събере и съюзници измежду хървати, власи и българско опълчение. В житието му се разказва, че вечерта преди битката на Косово поле, се явява Ангел, който му предлага две възможности: едната запазване на самостойност на княжеството, срещу смяна на религията на сърбите, другата е запазване на Христовата вяра срещу мъченичество. На сутринта князът приема последно причастие в малка църквичка, която е запазена и до днес и произнася думите: "Приемам да вляза в смъртна битка, не заради това, което ми противостои, а заради това, което искамда съхраня"

В хода на битката наистина хърватите отдясно и българите и власите отляво на практика избягват от кръвопролитното сражение и предават княза. Малко след това Милош Обилич успява с измама да се добере до султан Мурад Първи и да го прониже  смъртоносно в сърцето, приемайки мъченическа смърт.

Св.Лазар е пленен, но това не е позорно, защото категорично отказва да приеме на място исляма и да призове войската си към капитулация. Приема също мъченическа смърт, след като е обезглавен. Доказателство за вярата и стоицизма на княза е фактът, че турците предават тялото на светията на сръбския патриарх.

Не зная дали е показателно за народностния характер и вяра, но и днес сърбите пазят покойните места на няколко свои владетели, докато ние не знаем дори и мястото, където е погребан последният ни цар от Третото царство


Тагове:   Видовден,


Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krassko - Видовден е ден за равносметка и р...
28.06.2018 21:00
Видовден е ден за равносметка и разплата, много хора са вярвали, че на него ще излязат на светло всички истини и лъжи, всички грехове и свети дела и всеки ще поеме полагащата му се отговорност.
цитирай
2. rustam - Да, съгласен съм, като метафора, да.
28.06.2018 21:08
krassko написа:
Видовден е ден за равносметка и разплата, много хора са вярвали, че на него ще излязат на светло всички истини и лъжи, всички грехове и свети дела и всеки ще поеме полагащата му се отговорност.


но всичко тръгва от подвига и мъченичеството на двама смели мъже: Обилич и княз Лазар. Това е пример, че в крайна сметка всичко е Воля божия.
цитирай
3. kuschel - Сърбите са народ, който аз дълбоко ...
28.06.2018 22:25
Сърбите са народ, който аз дълбоко уважавам. Те просто имат достойнство. Огромно. Те се биха и срещу Хитлер и срещу САЩ и НАТО. Ние нямаме дупе за това.
цитирай
4. theeconomist - Привет Русти....
29.06.2018 06:37
За разлика от нашите фашистки бъзливи предатели, сърбите се изправиха срещу немците през 1941.
"Болье рат, него пакт" е девиза на сръбските патриоти. И въпреки че са размазани от немската армия при операция "Ауфмарш" не им дадоха да дишат до 1944 г.
Тяхното партизанско движение смачка хиляди фашисти, усташи и дражемихайловисти...
цитирай
5. rustam - Съгласен!
29.06.2018 07:00
kuschel написа:
Сърбите са народ, който аз дълбоко уважавам. Те просто имат достойнство. Огромно. Те се биха и срещу Хитлер и срещу САЩ и НАТО. Ние нямаме дупе за това.

цитирай
6. rustam - Привет!
29.06.2018 07:03
theeconomist написа:
За разлика от нашите фашистки бъзливи предатели, сърбите се изправиха срещу немците през 1941.
"Болье рат, него пакт" е девиза на сръбските патриоти. И въпреки че са размазани от немската армия при операция "Ауфмарш" не им дадоха да дишат до 1944 г.
Тяхното партизанско движение смачка хиляди фашисти, усташи и дражемихайловисти...


Точно така е. България пусна немците подло в гърба на сърби и гърци пи повтори същото през 1999
цитирай
7. getmans1 - Безспорно герои но къде го видя тоя ...
29.06.2018 14:53
Безспорно герои но къде го видя тоя ВИДОВДЕН хич не става ясно.

Иначе, ако бях на мястото на Дедо Поп щях да те маам с кандилницата по кратуната докато ти изфирясат всичките гяволи. Да!
цитирай
8. rustam - Абе, ей, терлик!
29.06.2018 15:44
getmans1 написа:
Безспорно герои но къде го видя тоя ВИДОВДЕН хич не става ясно.

Иначе, ако бях на мястото на Дедо Поп щях да те маам с кандилницата по кратуната докато ти изфирясат всичките гяволи. Да!

Вчера беше Видовден. Сега стана ли ти ясно, задник? Ей там го видях - вчера, михлюз. Ти си агарянин, бе, дай*** ***та **ма!
цитирай
9. planinitenabulgaria - Сърбите се биха срежу Хитлер, срущу САЩ и НАТО, ние нямаме дупе за това.
29.06.2018 18:03
Те имат огромно достоиинство. Само най-стопроцентовите българи разбираме това тяхно велико за Европа и света дело. Когато излезем от НАТО и ЕС и се присъединим към ОНД, ще станем и ние велики като тях, и почти толкова интелигентни - с курец као гредо. Но нямаме дупе за тгова, което желае Република Северна Македония, изразено от народа й в една народна песен,
https://www.youtube/watch?v=CEfPo9R4K7g
Поздрав с тази песен, изразяваща лелеяното в постинга и есенцията на изкоментираното под него, но и една критика:
Вие все повече изоставате от Пандо като нетов изязявач - он тръгнА нагоре, а Вие - надоле...
Поздрави, гласувам за постинга и за блога Ви!
Товарищ костЯ,
пенсиониран вече профессор от Центъра.
цитирай
10. getmans1 - . . . И що едва сега се напомпи? Да ...
29.06.2018 18:27
... И що едва сега се напомпи?
Да видим, че можеш да пцуваш, а?
Де кандилница де, по празната капуцина!


rustam написа:
getmans1 написа:
Безспорно герои но къде го видя тоя ВИДОВДЕН хич не става ясно.

Иначе, ако бях на мястото на Дедо Поп щях да те маам с кандилницата по кратуната докато ти изфирясат всичките гяволи. Да!

Вчера беше Видовден. Сега стана ли ти ясно, задник? Ей там го видях - вчера, михлюз. Ти си агарянин, бе, дай*** ***та **ма!

цитирай
11. germantiger - ...
29.06.2018 19:02
Много поздрави на сърбежите от албанците на Шакири и сие

Всички сърбе на върбе ! са казали едни бугари

Респект за всички цицести сръбкини като онази (цеца ли беше, цица ли) на нежния Аркан

ГА ще дойде видовден за тюфлеци като теб и кухел - на гробищата ли?
цитирай
12. germantiger - +
29.06.2018 19:10
За съжаление 2-3 месеца лятото няма да мога да уважавам блога ти с коментари

няма да си липсваме, но все пак ще бъда ограничен във времето

ПС
СЪРБИТЕ НЕ СЕ БИХА СРЕЩУ ХИТЛЕР И НАТО - ТЕ БЯХА БИТИ от тях :D

Голям ташак сте - между мъже се наричате РУСТИ ?! ?! Коригирай това русти
цитирай
13. haralanov - Ние не знаем гробовете на нито един цар от Първо и Второ българско царство.
29.06.2018 19:16
Ние не знаем гробовете на нито един цар (хан) от Първо и Второ българско царство. Аз имам мнение по този въпрос, но мнението ми няма да се хареса на повечето българи!
цитирай
14. rustam - Какво е твоето мнение?
29.06.2018 20:10
haralanov написа:
Ние не знаем гробовете на нито един цар (хан) от Първо и Второ българско царство. Аз имам мнение по този въпрос, но мнението ми няма да се хареса на повечето българи!

цитирай
15. get - @ 8. rustam - Абе, ей, терлик! - Кой е терлик бе пишман християнино, че и сърбоман ПРЕПИСВАЩ ЦЪРКОВНО-СРЪБСКИ ЖИТИЯ?
29.06.2018 20:47
rustam написа:
getmans1 написа:
Безспорно герои но къде го видя тоя ВИДОВДЕН хич не става ясно.

... да те маам с кандилницата по кратуната докато ти изфирясат всичките гяволи. Да!

Вчера беше Видовден. Сега стана ли ти ясно, задник? Ей там го видях - вчера, михлюз. Ти си агарянин, бе, дай*** ***та **ма!


- В битката при Никопол 1396г. и преди 1395 г. при Ровине - НАЙ-ПРАВОСЛАВНИТЕ, СЪРБИТЕ - според теб?!! Се бият НА СТРАНАТА НА "правата вяра" ли - предвождани от сина на Лазар и сръбски кнез, Стефан Лазаревич - това първо.

- Остави КАКВО ПИШАТ ЖИТИЯТА - а чети хроники от времена на "Косовската битка"?

- Какво искаш да ВКАРАШ КАТО ИДЕЯ С ПОСТА СИ ЗА ВИДОВДЕН - за някаква свръх ултра потриотична-РОЛЯ НА СЪРБИТЕ КАТО ХРИСТИЯНИ ... наспроти безличността на нас българите ли?

- Наспроти ЦЪРКОВНО-АГИоГРАФСКАТА ЛИТЕРАТУРА ... Битката при Косово ЗАВЪРШВА НАРАВНО - без реален победител! Но това, СЛАГА КРАЙ НА НЕЗАВИСИМОСТТА НА СРЪБСКОТО КНЯЖЕСТВО. Това кара сърбите ДА ПРИЕМАТ СЮЗЕРЕНИТЕТА НА ОСМАНЦИТЕ и в последствие СЕДЕМ ГОДИНИ(само) ПО-КЪСНО се бият ведно с ОСМАНО-ИСЛЯМСКАТА ВОЙСКА - СРЕЩУ БРАТЯТА СИ ПО ВЯРА В ХРИСТА!

- Това ли е "величието" на юначинята сърби ?
цитирай
16. rustam - Какво значение има това какво искам да кажа аз, или какво искаш да кажеш ти?
29.06.2018 20:59
get написа:
rustam написа:
getmans1 написа:
Безспорно герои но къде го видя тоя ВИДОВДЕН хич не става ясно.

... да те маам с кандилницата по кратуната докато ти изфирясат всичките гяволи. Да!

Вчера беше Видовден. Сега стана ли ти ясно, задник? Ей там го видях - вчера, михлюз. Ти си агарянин, бе, дай*** ***та **ма!


- В битката при Никопол 1396г. и преди 1395 г. при Ровине - НАЙ-ПРАВОСЛАВНИТЕ, СЪРБИТЕ - според теб?!! Се бият НА СТРАНАТА НА "правата вяра" ли - предвождани от сина на Лазар и сръбски кнез, Стефан Лазаревич - това първо.

- Остави КАКВО ПИШАТ ЖИТИЯТА - а чети хроники от времена на "Косовската битка"?

- Какво искаш да ВКАРАШ КАТО ИДЕЯ С ПОСТА СИ ЗА ВИДОВДЕН - за някаква свръх ултра потриотична-РОЛЯ НА СЪРБИТЕ КАТО ХРИСТИЯНИ ... наспроти безличността на нас българите ли?

- Наспроти ЦЪРКОВНО-АГИоГРАФСКАТА ЛИТЕРАТУРА ... Битката при Косово ЗАВЪРШВА НАРАВНО - без реален победител! Но това, СЛАГА КРАЙ НА НЕЗАВИСИМОСТТА НА СРЪБСКОТО КНЯЖЕСТВО. Това кара сърбите ДА ПРИЕМАТ СЮЗЕРЕНИТЕТА НА ОСМАНЦИТЕ и в последствие СЕДЕМ ГОДИНИ(само) ПО-КЪСНО се бият ведно с ОСМАНО-ИСЛЯМСКАТА ВОЙСКА - СРЕЩУ БРАТЯТА СИ ПО ВЯРА В ХРИСТА!

- Това ли е "величието" на юначинята сърби ?

Безспорен факт е, че "Видоведн" е останал дълбоко в съзнанието не само на сърби, но и на българи. Битката при Косово поле също е нарицателна не само в сръбската, но и в балканската и европейската култура. Именно тя има символно значение и се митологизира, а не битката при Варна, или при Никопол.

Съмнявам се, че има достоверен източник за участието на сръбска войска с турците при Никопол, но и да е вярно, то е ясно, че е форма на принуда. Не е страшно да те бият, важно е да се биеш. Къде е достойната битка на България с турците?
цитирай
17. get - - За да ми пишеш настоящият отговор - значи познаваш "по-добре" сръбската история отколкото - собствената такава на БЪЛГАРИТЕ?
29.06.2018 21:15
rustam написа:
get написа:
rustam написа:
getmans1 написа:
Безспорно герои но къде го видя тоя ВИДОВДЕН хич не става ясно.

... да те маам с кандилницата по кратуната докато ти изфирясат всичките гяволи. Да!

Вчера беше Видовден. Сега стана ли ти ясно, задник? Ей там го видях - вчера, михлюз. Ти си агарянин, бе, дай*** ***та **ма!


- В битката при Никопол 1396г. и преди 1395 г. при Ровине - НАЙ-ПРАВОСЛАВНИТЕ, СЪРБИТЕ
...

- Остави КАКВО ПИШАТ ЖИТИЯТА - а чети хроники от времена на "Косовската битка"?

- Какво искаш да ВКАРАШ КАТО ИДЕЯ С ПОСТА СИ ЗА ВИДОВДЕН - за някаква свръх ултра потриотична-РОЛЯ НА СЪРБИТЕ КАТО ХРИСТИЯНИ ... наспроти безличността на нас българите ли?

... Битката при Косово ЗАВЪРШВА НАРАВНО - без реален победител! Но това, СЛАГА КРАЙ НА НЕЗАВИСИМОСТТА НА СРЪБСКОТО КНЯЖЕСТВО. Това кара сърбите ДА ПРИЕМАТ СЮЗЕРЕНИТЕТА НА ОСМАНЦИТЕ и в последствие СЕДЕМ ГОДИНИ(само) ПО-КЪСНО се бият ведно с ОСМАНО-ИСЛЯМСКАТА ВОЙСКА - СРЕЩУ БРАТЯТА СИ ПО ВЯРА В ХРИСТА!

- Това ли е "величието" на юначинята сърби ?

Безспорен факт е, че "Видоведн" е останал дълбоко в съзнанието не само на сърби, но и на българи. Битката при Косово поле също е нарицателна не само в сръбската, но и в балканската и европейската култура. Именно тя има символно значение и се митологизира, а не битката при Варна, или при Никопол.

Съмнявам се, че има достоверен източник за участието на сръбска войска с турците при Никопол, но и да е вярно, то е ясно, че е форма на принуда. Не е страшно да те бият, важно е да се биеш. Къде е достойната битка на България с турците?


- Битката ПРИ НИКОПОЛ е именно В ПОМОЩ НА ВИДИНСКОТО НИ ЦАРСТВО!
- Битката при РОВИНЕ - е с цел ЗАД-ДУНАВСКИТЕ НИ ВОЙВОДИ(Мирчо стари и др.) да не могат да се притекат на помощ С ВОЙСКА на ТЪРНОВСКИЯ ВЛАДЕТЕЛ - Иван Шишман!

- С други думи ПРАВИЛНО СЪМ РАЗБРАЛ ТЕЖНЕНИЯТА ТИ - да се из...ш върху нас българите - за сметка на србските-юначиня ... типично за българите по род, а в същността си русофили-потурнаци от блог бг. !!?
цитирай
18. rustam - get
29.06.2018 21:31
Не ти разбирам гнусния речник. За какво изсиране ми приказваш? В моя скромен текст става въпрос за един духовен подвиг и неговото съизмерване. Няма съизмерима битка, или подвиг на български владетел в противостоянето на турците, който да съпоставиш със станалото на Косово поле. Това е факт, няма.

Между другото, жертвите на Вермахта в резултат на войната със Сърбия и последвалата партизанска съпротива надминават жертвите от войните с цяла Западна Европа. При положение, че Сърбия в този период е по-малка като територия дори от България.
цитирай
19. get - - За теб май важи сентенцията на Р. Ралин: "Не се страхувам от министъра на културата а - от ... "?
29.06.2018 22:02
... от културата на министъра!
rustam написа:
Не ти разбирам гнусния речник. За какво изсиране ми приказваш? В моя скромен текст става въпрос за един духовен подвиг и неговото съизмерване. Няма съизмерима битка, или подвиг на български владетел в противостоянето на турците, който да съпоставиш със станалото на Косово поле. Това е факт, няма.

Между другото, жертвите на Вермахта в резултат на войната със Сърбия и последвалата партизанска съпротива надминават жертвите от войните с цяла Западна Европа. При положение, че Сърбия в този период е по-малка като територия дори от България.


- Досущ си като монаха-исихаст К. Костенечки - пишещ възхвали на благодетеля(спонсора) му Стефан Лазаревич - изкарвайки го по-по-най ... пък той по критериите на Историята-наука си е просто един БАНАЛНО-ФЕОДАЛЕН средновековен владетел.
- Досущ като ВЪЗХВАЛЯВАНИЯТ в Похвалното слово Иван Алексанъдр - който докато България падала под османския-ятаган си строи нов дворец а от двете страни на шастливото царско семейство били наредени 77 пет-шестгодишни дечица, облечени в бяло – като ангелчета, и като ангелчета пеели:

Пристъпете, патриарси и светители,
монаси и иноци, съдии и боляри,
прости роби и свободни велможи,
целият църковен притч и цялото войнство -
погледнете сега, малки и големи,
победоносния български цар!

А не далеч от новопостроения златен палат, далеч от бляскавия Трновград, отвъд навъсения Балкан, в порутена някаква Божа обител, монах един незнаен, наречен Исая, над плаха свещичка наведен, от студ и от страх треперейки, скрибуцал с пачето перо върху белити полета на евангелието:

Никога ухо не е слушало и око не е виждало неволите и злочестините, що се изсипаха над всички нас.
Турците полетяха по цялата земя подобно на птици по въздуха. Едни от християните бяха изклани, други отвлечени в плен, а онези, които останаха, и тях смърт несретна ги покоси, защото погинаха от глад. Такъв глад наистина. Какъвто никога от създаването на света не е бивал и какъвто, Христе милостиви, да не настава никога вече.
Които пък се спасиха от тая напаст, те биваха изпояждани от вълци. Дене и ноще те нападаха и разкъсваха хората.
Уви! Какво прескъбно зрелище бе настанало! Опустя земята, лиши се от всичките си блага, погинаха людете, изчезна добитък и плодове.
Не остана княз или вожд, или наставник някой между людете, нямаше кой да ги избави и спаси.
И наистина живите облажаваха по-рано умрелите.

(Преписка на монах Исая. 1371г.)

- Подобно е и с ГЕРОИЧНАТА СЪПРОТИВА НА СЪРБИЯ СРЕЩУ - ФАШИСТКА ГЕРМАНИЯ ... с която много преди нас СА ПОДПИСАЛИ СЪЮЗ - а после се отмятат, в полза на Великобритания и СССР ... а апосле СССР и ЗАПАДА - пак се карат ЗА СЪЩАТА ЮГОСЛАВИЯ ... но това е друга тема - дълга и ще те преситя с информация!

- Свилене - много е лесно да вървиш по талвега на МОДНИТЕ ЗА МОМЕНТА ПОЛИТИЧЕСКИ ТЕЧЕНИЯ - по-трудното е ДА БЪДЕШ МЪЖ - КАКТО С УМ, ТАКА И С ХАРАКТЕР НА БЪЛГАРИН!
цитирай
20. getmans1 - „- Свилене - много е лесно да вървиш ...
29.06.2018 22:36
„- Свилене - много е лесно да вървиш по талвега на МОДНИТЕ ЗА МОМЕНТА ПОЛИТИЧЕСКИ ТЕЧЕНИЯ - по-трудното е ДА БЪДЕШ МЪЖ - КАКТО С УМ, ТАКА И С ХАРАКТЕР НА БЪЛГАРИН!“
цитирай

.... Get, този мрази българите които не са русофили, сърбомани и гръкомани.
Патриотизма за тоз индивид минава единствено през любовта към Русия и в частност към Путинса Русия.
цитирай
21. haralanov - Мнението ми е, че не са били царе, а византийски васали
29.06.2018 23:40
Мнението ми е, че не сме имали царе, а напълно безгласни византийски васали. В Историята на Византия (доста дебела книга) има отделена точно една страница на България.
цитирай
22. get - @ 20.getmans1 - Ето още ЕДИН ПРИМЕР ИЛЮСТРАЦИЯ на българин ял от гнилия плод на ... ?
30.06.2018 07:57
... руската и съветска ТЕОРИЯ - ЗА НАС БЪЛГАРИТЕ?

Чийто ум е дотам ДРЕСИРАН та ми говори за История на ВИЗАНТИЯ - въпреки, че такава държава НЯМА а е изобретение на един германски евреин от 18-ти век?

haralanov написа:
Мнението ми е, че не сме имали царе, а напълно безгласни византийски васали. В Историята на Византия (доста дебела книга) има отделена точно една страница на България.


Щом вас ви устройва да акате върху сами себе си не мога да ви коря - но да оаквате историята и по този начин ЧЕСТТА НИ КАТО НАРОД - поради и в угода ИЗМИСЛЕНАТА СЛАВЯНО-РУСКА ИСТОРИЯ - ТОВА НЕ САМО НЯМА ДА ПОЗВОЛЯ А ЩЕ ВИ РАЗОБЛИЧАВАМ КАТО МОШЕНИЦИ И РУСОФИЛИ ПОТУРНАЦИ!
цитирай
23. krumbelosvet - Ай са
30.06.2018 16:19
Сърбите дали сражение, а ние не?
Сърбите пазили спомен, а ние на?
Ти за кого РАБОТИШ бе, rustam ? Едното ПРЕДУБЕЖДЕНИЕ те води. Модното днес и ВТРЪСНАЛО ДО СМЪРТ Б Ъ Л Г А Р О Х У Л Е Н Е .
Ами защо тогава е ИЗБИТА БЪЛГАРСКАТА аристокрация, а сръбската, и "великият" Крали Марко в т.ч. става ВАСАЛНА. Да, Крали Марко е ВАСАЛ на султана. И народното песен за МАРКОВИЯ РАЗКАЗ за трите синджира роби, показва по-скоро един пияница и САМОХВАЛКО. Нашият ББ днес не е такъв, но все си мисля дали не е потамък на Марко...
цитирай
24. haralanov - Аз нали ви казах, че мнението ми няма да се хареса!
01.07.2018 07:47
Та в противен случай щеше да бъде намерен гробът на поне един български цар!
Такъв обаче няма!
цитирай
25. get - До 24. haralanov - Защото ИРИ създадена НЕ ОТ ГЪРЦИ ... не е НАЦИОНАЛНА ДЪРЖАВА - поради тази причина ... ?
01.07.2018 11:53
... НЯМА КАК ДА НАМЕРИМЕ ГРОБ - нито на БЪЛГАРСКИ, нито на ГРЪЦКИ ... нито на какъвто и да е било ЦАР!

- Нацианален Е НЕКОРЕКТНО КАТО НАУЧЕН ТЕРМИН - към този исторически момент и политически условия в ИЗТОЧНАТА РИМСКА ИМПЕРИЯ!
haralanov написа:

... нали ви казах, че мнението ми няма да се хареса!
Та в противен случай щеше да бъде намерен гробът на поне един български цар!
Такъв обаче няма!


- Това че следваш НАЦИОНАЛИСТИЧНО теоритичната линия на разсъждения ЗАДАДЕНА ПЪРВО ОТ ГРЪЧКИТЕ ПАПИЩАЦИ ... ЗАБЕЛЕЖИ от СЛЕД 12-ТИ ВЕК ... а после ВНУШАВАНИ ОТ ФРЕНСКИ, ГЕРМАНСКИ И РУСКИ "Византолози".
- Горе долу ... нясой историк като вас СЛЕД ВРЕМЕ - ДА ТЪРСИ А от там да извежна ЕТНОСНА ПРИНАДЛЕЖНОСТ НА ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА ЕС ... от там и на Европейския съюз като цяло?
цитирай
26. krumbelosvet - Да, haralanov
01.07.2018 17:02
То, добре че е била изнесена Манасиевата Хроника, иначе и нея "нямаше да я има". То и в Египат почти не са останала мумии на фараони. И обелиски. Те затова фараъните са строили пирамиди и сфинксове, оти са трудни за транспортиране.
Да, не знае уважаваният колега haralanov, че много ВЕКОВЕ са шарили у нас турски производители на кереч и, МНОГО ПО-ЛОШО, гръцки владици и свещеници.
цитирай
27. mar866 - ...
02.07.2018 10:41
Русти, Гетю пише ли ги тези фермани или ги копира? Ако ги пише, значи Гошката му е издействал жълта книжка и на него;)))
Нямам нерви, а и интерес да ги чета...
цитирай
28. get - Русти, Гетю пише ли ги тези фермани ...
02.07.2018 12:40
mar866 написа:
Русти, Гетю пише ли ги тези фермани или ги копира? Ако ги пише, значи Гошката му е издействал жълта книжка и на него;)))
Нямам нерви, а и интерес да ги чета...



Attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD) - обърнете се към специалист? - to Pay attention - by a specialist
цитирай
29. vasilisa1917 - .
02.07.2018 13:42
приятели, помагайте! не мога да преценя кой е по-досаден: get или starforlife?
вие как мислите?
цитирай
30. mar866 - ...
02.07.2018 17:23
get написа:

Attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD) - обърнете се към специалист? - to Pay attention - by a specialist

И кой е специалистът, Гого ли? Сори, ама не му влизам във възрастовата категория. Да ми препоръчаш някой друг всезнайко?
цитирай
31. mar866 - ...
02.07.2018 17:27
vasilisa1917 написа:
приятели, помагайте! не мога да преценя кой е по-досаден: get или starforlife?
вие как мислите?

не мога да ти помогна, защото тоя Гетю изобщо не съм го чела. Подминавам го като пътен знак. Едно време, все се чудех как БТП не четеше ферманите на Гина. На мен ми бяха много смешни и забавни, но сега разбрах - някои хора просто са ти безинтересни.:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rustam
Категория: Забавление
Прочетен: 3808476
Постинги: 642
Коментари: 65535
Гласове: 18707
Архив